Algemene klantvragen

Hoe lees ik de slimme meter af?

U vindt deze informatie in deze gebruikershandleiding.

Ik wil besparen op mijn warmtekosten, wat kan ik doen?

We denken graag mee om toch te besparen in de kosten. Kijk voor handige bespaartips eens op www.iedereendoetwat.nl of www.milieucentraal.nl/energie-besparen/. Isolatiemaatregelen worden vaak gesubsidieerd, waardoor het aantrekkelijk kan zijn deze maatregelen nu te nemen.

Kan ik de warmteafleverset overnemen?

Nee, overname van de warmteafleverset is niet mogelijk; deze blijft in eigendom van Warmtebedrijf Amersfoort. Vanuit de Nederlandse Warmtewet is Warmtebedrijf Amersfoort verplicht de set in eigendom te houden om technische en veiligheidsredenen. Een slecht functionerende warmteafleverset heeft bijvoorbeeld niet alleen gevolgen voor de warmte in de woning, maar ook op de werking van het warmtenet en de leveringszekerheid.

Ik ben klant en ik wil verbouwen/woningaanpassingen doen, waar moet ik op letten?

Daar hebben wij een speciale pagina voor met informatie: kijk bij Binneninstallaties en woningaanpassingen.

Waar vind ik de algemene voorwaarden?

Deze staan op onze pagina met algemene- en technische voorwaarden. U kunt ze ook schriftelijk opvragen via onze klantenservice: 085 – 049 11 90 of klantenservice@warmtebedrijfamersfoort.nl

Vragen over hulp bij beperkingen

Ik ben doof/slechthorend, hebben jullie extra service voor mij?

Wanneer u doof of slechthorend bent, heeft Warmtebedrijf Amersfoort een speciale service voor u ingericht. U kunt aangeven hiervan gebruik te willen maken door een e-mail met dit verzoek te sturen aan klantenservice@warmtebedrijfamersfoort.nl.

Wij sturen u dan bijbehorende documentatie op.