Onderhoud
Neem hiervoor contact op met onze klantenservice, op telefoonnummer 085 – 049 11 90.
Vragen over storingen of ongewone voorvallen
Je kan de melding het beste meteen doen via ons 24-uur servicenummer 085 – 049 11 90. Op dat moment gaan wij na waar de oorzaak van jouw melding of klacht ligt. Afhankelijk van de urgentie van je klacht, nemen wij binnen of buiten kantooruren weer contact met jou op. Dan informeren wij je nader over de oorzaak. Waar mogelijk bieden wij op dat moment ook de oplossing voor je klacht of melding, of de mogelijke verdere opvolging daarvan. Ook als je bezorgd bent, staat een medewerker jou direct te woord.
Heb je een ernstige calamiteit gezien en 112 gebeld? Ook in dat geval zouden wij graag via ons bovenstaande 24-uur servicenummer bericht ontvangen, zodat we zo snel mogelijk aanwezig kunnen zijn om de hulpdiensten te assisteren.
Neem zo spoedig mogelijk contact op met Warmtebedrijf Amersfoort: 085 – 049 11 90.
Ons storingsnummer is 24 uur per dag bereikbaar.
Indien wij een collectieve storing niet kunnen verhelpen binnen 8 uur, dan hebben particuliere klanten conform de Warmtewet mogelijk recht op een vergoeding. Daarnaast hebben warmtebedrijven vrijstelling van het betalen van compensatie bij één grote storing per jaar, mits deze binnen 24 uur is opgelost.
Houd er s.v.p. rekening mee dat het recht hebben op een vergoeding afhangt van jouw individuele meterdata en je precieze locatie in het Amersfoortse warmtenet. Je hoeft het compensatieverzoek niet aan ons door te geven; op het moment dat je recht hebt op een compensatie ontvang je bericht van Warmtebedrijf Amersfoort.
Warmtebedrijf Amersfoort geeft geen compensatie indien:
– Jij als klant, of de betreffende storing niet onder de compensatieregeling van de Warmtewet valt,
– De onderbreking van de levering van warmte is voorzien, mits de leverancier de getroffen verbruiker tenminste drie dagen van tevoren op geschikte wijze op de hoogte heeft gesteld;
– De onderbreking van de levering van warmte zijn oorsprong vindt in de binneninstallatie van de gebruiker;
– De storing korter duurt dan de gestelde wettelijke tijdsduur.
Voor meer informatie: https://www.consuwijzer.nl/stadsverwarming-en-blokverwarming/veiligheid-storingen.
In de aansluiting op het koud water zit een inlaatcombinatie. Dat is verplicht. Uit de inlaatcombinatie kan water komen, daarom is er een aansluiting op het riool aanwezig. Dit is de grijze buis: een sifon of waterslot, net als bij een wastafel. Deze kan droog komen te staan, waardoor er stankoverlast kan ontstaan: je ruikt het riool! Dit komt gelukkig maar weinig voor, en je hoeft het niet te melden.
De oplossing is om een beetje water in de opening van de sifon te gieten en daarna een scheut zonnebloemolie of olijfolie. De olie gaat verdamping tegen en dit lost het geurprobleem direct op.