Vragen over wijzigingen
Je kan je rekeningnummer wijzigen door het Formulier Wijziging rekeningnummer te downloaden.
Het ingevulde en ondertekende formulier kan je vervolgens digitaal sturen naar klantenservice@warmtebedrijfamersfoort.nl of in een envelop naar:
Warmtebedrijf Amersfoort
t.a.v. Klantenservice Amersfoort
Telefoonweg 34, 6712 GC Ede
Gedurende de eerste 12 maanden houden wij een standaardbedrag aan; voor sociale huurwoningen ligt dit bedrag lager dan voor koopwoningen. Na 12 maanden ontvang je een eindafrekening van ons en zie je of je dient bij te betalen of geld van ons terugkrijgt. Na deze 12 maanden passen wij het maandbedrag aan, aan jouw persoonlijke situatie.
Als je het voorschotbedrag wilt aanpassen, kan je via het online formulier “doorgeven wijziging voorschotbedrag” aangeven dat je jouw voorschot wilt aanpassen. Wij passen het voorschot dan voor je aan en je ontvangt van ons binnen 7 werkdagen een bevestiging daarvan. Als je in januari, februari of maart een jaarafrekening ontvangt, hoef je niets te doen. Bij de jaarafrekening wordt het voorschotbedrag aangepast aan jouw gemiddeld verbruik en aan de nieuwe tarieven.
Vragen over opzeggen/afmelden
Ben je een zakelijke klant? Neem dan contact met ons op via de klantenservice, telefoonnummer: 085 – 049 11 90.
Ben je een particuliere klant? Download dan ons afmeldformulier en volg de onderstaande stappen:
Belangrijk! Op het moment dat je het eind-meterstandenformulier met jouw verhuurder of makelaar ondertekent, dien je hiervan eveneens een kopie te sturen naar Warmtebedrijf Amersfoort.
Het ingevulde en ondertekende formulier en overige documentatie kan je digitaal sturen naar klantenservice@warmtebedrijfamersfoort.nl of in een envelop naar:
Warmtebedrijf Amersfoort
t.a.v. Klantenservice Amersfoort
Telefoonweg 34, 6712 GC Ede
Allereerst gecondoleerd met jouw verlies. Als nabestaande of zaakwaarnemer kan je ons afmeldformulier downloaden. Volg de onderstaande stappen:
Het ingevulde en ondertekende formulier en overige documentatie kan je dan digitaal sturen naar klantenservice@warmtebedrijfamersfoort.nl of in een envelop naar:
Warmtebedrijf Amersfoort
t.a.v. Klantenservice Amersfoort
Telefoonweg 34, 6712 GC Ede
Heb je nog andere vragen? Neem dan gerust contact op met onze klantenservice op 085 – 049 11 90.
Ja, dat kan. Particuliere woningeigenaren die klant zijn van Warmtebedrijf Amersfoort kunnen hun contract met Warmtebedrijf Amersfoort beëindigen met één maand opzegtermijn. Neem voor meer informatie contact op met klantenservice@warmtebedrijfamersfoort.nl of 085 – 049 11 90. Woningeigenaren dienen daarna zelf voor een (duurzame) alternatieve verwarmingsmethode te zorgen.
Bij een collectieve aansluiting zoals een VvE of in het geval van verhuur, kan je jouw vraag hierover stellen aan het VvE-bestuur, of aan je verhuurder.
In veel gevallen kan dat, maar in een aantal gevallen kan dat niet. De mogelijkheden voor volledig afsluiten zijn afhankelijk van jouw woonsituatie. Omdat dit maatwerk betreft, zal in alle afzonderlijke gevallen door Warmtebedrijf Amersfoort bekeken moeten worden wat er mogelijk is en welke kosten er bij afsluiting komen kijken. De Autoriteit Consument & Markt (ACM) bepaalt jaarlijks het maximale afsluitbedrag, bekijk hiervoor hun website.
Neem voor meer informatie contact op met klantenservice@warmtebedrijfamersfoort.nl of 085 – 049 11 90.